Menu

Haasanki

Debunkujemy rzeczywistość codziennie od 8:00 do 23:00

Co można zrobić?

johanna_haase

Ludzie, trzeba odchudzić misiewiczów. Protesty uliczne, memy w sieci, łańcuchy światła i kilometry barierek - to wszystko jest oczywiście bardzo ładne, potrzebne i budujące zarówno samoświadomość, jak i wspólnotę, a też wysyłające do świata i rządzących przekaz.

20170716_17.32.30

Tylko, że rządzący się z tego śmieją, a przy tym uważają, że mogą lżyć krytykujących ich obywateli.

Nie jestem aż taką pesymistką, jak wielu moich kolegów dziennikarzy, którzy wycofują się z życia, mówiąc „to nic nie da”, „PiS będzie rządzić wiecznie”, „szkoda energii”.

No, może na niektóre formy aktywności faktycznie szkoda energii, ale na inne zupełnie nie szkoda. Bo jasne, że trzeba PiS odsunąć od władzy, a trzeba to zrobić w sposób najbardziej skuteczny, tak, byśmy za kolejne cztery czy osiem lat znów nie musieli oglądać tych twarzy emanujących nienawiścią i słuchać tych słów, za które wstyd być Polką i Polakiem.

Co możemy zrobić, żeby być skuteczniejszymi?

No właśnie, zwracam uwagę na słowo „zrobić”. Mówienie, pisanie, pokazywanie memów, szerowanie filmików to nie jest „robienie”. To jest nic. To jest wyrażanie opinii. Z faktu, że jesteście oburzeni, gówno wynika. Trzeba ROBIĆ.

Co trzeba i co można zrobić?

Kasa, misiu, kasa

To jest fundament PiSowskiego sukcesu. To z kasy, z przepływów finansowych, PiS buduje swoją potęgę. Na przykład - po co PiS lansuje koncepcję budowy gigantycznego portu lotniczego, co będzie trwać bardzo wiele lat i będzie kosztować wg ostrożnych szacunków na dziś 30 miliardów złotych, czyli, powiedzmy szczerze, pewnie 100 miliardów? Bo ta budowa, cały ten koncept, tworzony rękami namaszczonych przez PiS menedżerów, wygeneruje gigantyczny strumień kasy do PiS. Nie mówię tu o jakichś przekrętach, mówię o zupełnie legalnych zleceniach, premiach, prowizjach, reklamach w mediach PiSowskich, i będzie to trwać przez osiem, dziesięć, piętnaście lat. Przecież firmy, budujące CPL, będą sponsorować PiS w ten czy inny sposób, moralność menedżerów polskiego biznesu mieliśmy okazję zobaczyć w ostatnich latach na konwentyklach w Krynicy. Przecież namaszczony przez PiS menedżer marketingu CPL wyda zaplanowane 50 mln na reklamę w mendiach PiSowskich w ciągu roku, a następnie dostanie za realizację planu premię roczną w wysokości pół miliona złotych, którą natychmiast podzieli się ze swoimi dobroczyńcami.

Co się wydarzy przy okazji? PiS zabierze lotnisko Warszawie. Tej Warszawie, w której PiS ma słabe szanse na wygraną. Co to spowoduje? Spadek wpływów do kasy Warszawy (od podatków po spadek wpływów z ruchu turystycznego, nawet nie chce mi się tego rozwijać, bo to oczywiste). Innymi słowy - PiS wygra na CPL finansowo, a wroga PISowi Warszawa straci kupę kasy.

Co możemy zrobić? Możemy w bardzo wielu miejscach PiSowi - oraz jego sojusznikom - zabrać swoją kasę. Jak? Bardzo prosto.

Kupujecie „Ludwika”? Wspieracie Civitas Chritiana. Kogo wspiera Civitas Christiana? Na przykład prawicowych publicystów. Innymi słowy - myjąc w Ludwiku, pompujecie kasiorkę do Doroty Kani. Oraz wspieracie polskich nacjonalistów, antyaborcjonistów, itd. Naprawdę warto? Więcej na http://natemat.pl/147283,swiety-ludwik-od-brudnych-naczyn-co-laczy-koscielna-organizacje-civitas-christiana-z-plynem-do-zmywania.

Jeśli 100 tys. ludzi w Polsce zrezygnuje z używania Ludwika, sponsorzy czarnosecinnej propagandy na pewno od razu to odczują.

Państwowy koncern energetyczny, obsadzony przez PiSowskich mianowańców, Energa. „Niespotykaną dotąd skalę upartyjnienia Energi prezentujemy na schemacie organizacyjnym spółki. Wszystkie kluczowe i większość z 40 mniejszych spółek podległych mają w zarządach i radach nadzorczych działaczy PiS.” (http://wyborcza.pl/7,75248,21264928,jak-energa-zasila-prawo-i-sprawiedliwosc.html). Musicie kupować energię od Energi? Nie musicie. Są koncerny nie sponsorujące PiSu, na przykład RWE, czyli Innogy. Zmiana dostawcy energii to nie jest takie wielkie halo. Może nie zapłacicie mniej, ale będziecie mieć pewność, że Wasza kasa nie idzie na sponsorowanie działalności Wam wrogiej. Warto? Chyba warto.

Staropolanka współpracuje z Red is Bad i wspiera polskich nacjonalistów (https://finanse.wp.pl/staropolanka-pod-ostrzalem-krytyki-za-wspolprace-z-red-is-bad-wszystko-przez-ludzi-pis-6120360289953921a), co jest o tyle zabawne, że Staropolanka jeszcze kilkadziesiąt lat temu nazywała się po niemiecku, a menedżer od Cisowianki wspiera antyaborcjonistów (http://wolnosc24.pl/2017/06/23/prezes-popularnej-marki-wody-dziala-w-antyaborcyjnej-sprawie-lewacy-chcieli-bojkotu-firmy-takiej-reakcji-internautow-sie-nie-spodziewali/) - no, ludzie, kaman, to tylko woda, w ślepym teście byście jej nie odróżnili od innej wody, sprawa jest prosta, nie kupujecie. To samo z piwem pana Marka Jakubiaka, który ma potrzebę głoszenia swoich homofobicznych poglądów (http://wiadomosci.onet.pl/kraj/bojkot-piwa-ciechan-po-homofobicznej-wypowiedzi-wlasciciela/) - piwa z browarów Ciechan, Lwówek i Bojanowo nie muszą być na Waszej liście zakupów, to przecież proste.

Świadomy politycznie konsument musi w dzisiejszych czasach dokonać wyboru. Czasem trudno ten wybór zmienić - da się oczywiście jakoś pomijać ofertę PLL Lot, ale nie będzie to proste, ale już z PKP raczej nie mamy wyboru. Możemy natomiast zmienić bank czy ubezpieczyciela - po przejęciu PKO, Pekao, Aliora, PZU przez „dobrozmianowców” trzeba się zastanowić nad wyborem. Ja nie likwidowałam firmowego konta w banku opanowanym przez PiSowców, po prostu zlikwidowałam na nim wszystkie operacje, a samo konto zamknę w ciągu pół roku - otwarłam natomiast konto w zupełnie nie dobrozmianowym banku i przeniosłam na nie całość obrotów w ciągu ostatniego roku.

A jak słyszę, że różni znajomi mają jeszcze kasę w SKOKach, to już zupełnie nie rozumiem takiego wyboru.

Tankujecie na Orlenie i Lotosie, które sponsorują „dojną zmianę”? Alternatywa nie jest taka prosta, bo czasami wybór stacji jest ograniczony, ale może warto pomyśleć o zostawianiu kasy za paliwo w Circle K czy BP. Kupowałam oleje Orlenu - kupuję Castrola. Ja już całkowicie u siebie zlikwidowałam tankowanie poza tymi dwoma sieciami. Niech sobie „polskie koncerny narodowe” obsługują pisowców, uprzejme włala, nic mi do tego. Z cyklu szybkich fejsowych porad Cioci Johanny na Fejsie:

Droga Redakcjo, Czytelnicy pytają, jak to jest z tym bojkotem dojnej zmiany na tankszteli? Czy to aby nie jeden par excellence chuj, czy zatankuję na BiPi, Circleku, Szelu, PiSOrlenie czy LotosPiSie?

Haasanka odpowiada: Teoretycznie jest to jeden chuj, w praktyce jednak mniejszy lub większy. Faktycznie większość stacji benzynowych, jeśli nie wszystkie, bierom wache od pisowskich koncernów paliwowych, a one od Putina. W praktyce jednak Twoja decyzja bezpośrednio się przełoży na to, czy misiewicze schudną, czy jeszcze opasłości na mordzie nabioro. Jak?

Ano tak, że pisowscy rozlewcy wachy nie mogą brać tyle kasy za wachę w hurcie, ile biorą w detalu. Marża na litrze paliwa w hurcie wynosi jakieś 15-17 groszy. Marża natomiast stacji benzynowej wynosi na litrze ok. 30-40 groszy (są lepsi i gorsi).Innemi słowy, drogie Polcy i Polaki, lejąc do baku na tankszteli Orlenotosupisu, dajecie mu zarobić całą marżę, czyli w sumie jakieś 50-60 groszy. Lejąc na BP czy na Circleku - dajecie tylko 15-17 gr składki na dietę misiewiczów i piotrowiczów.
 
Co więcej, tylko połowa masy marży realizowanej na stacjach pochodzi z wachy - reszta to kawa, hotdogi, oleje, kosmetyki samochodowe, wódzia i co tam kupujecie przy okazji. No więc nie stając na stacjach PDZ (Paliwa Dobrej Zmiany) efektywnie obniżacie zarabianą przez nich kasiorę o jakieś 80%.
 

Potrzebujesz porady adwokata, notariusza, inżyniera, księgowej? Nie trzeba dużo czasu, by wyguglać, że inżynier jest zwolennikiem likwidacji dróg dla rowerów, księgowa jest aktywistką antyaborcyjną, notariusz zamieszany jest w reprywatyzację kamienic, a adwokat jest na przykład radnym PiS. Podejmuj decyzję świadomie - na pewno chcesz im wszystkim zostawić swoją kasę?

Paliwa, banki, energia, ubezpieczenia, produkty codziennego użytku - a listę tę można przecież ciągnąć, bo przecież jeszcze i książki, i imprezy masowe sponsorowane przez „dobrozmianowe” koncerny, i media, i… Wystarczy dokładnie sobie obejrzeć nazwy sponsorów wszelkich propisowskich imprez, i wciągnąć ich na listę.

Ile ważą nasze decyzje? Bardzo dużo. Jednorazowa decyzja tylko 100 tysięcy wkurwionych ludzi będzie od razu zauważona w statystykach banków, browarów, ubezpieczycieli, dostawców energii, paliwa, etc., zwłaszcza że w większości przypadków odbędzie się to bezkosztowo - tam, gdzie się przeniesiecie, koszty będą podobne, cały trud to te dwie godziny poświęcone na przenosiny, a czasem i mniej, bo co to za problem wziąć - świadomie - z półki Fairy zamiast Ludwika. Ale te decyzje można jeszcze zwielokrotnić.


Duzi mogą więcej

W opozycji do totalitarnego państwa PiS stoją przecież nie tylko indywidualni obywatele, ale też duże organizmy społeczne i gospodarcze. Wydawcy gazet, firmy reklamowe, stacje TV - naprawdę nie muszą kupować energii, paliwa, usług bankowych od „dobrozmianowych” instytucji. Żaden problem. To są już duże kwoty, idące w dziesiątki i setki milionów złotych.

Jeszcze większe kwoty wydają samorządy. Taka Warszawa na energię, paliwo, obsługę bankową, przeloty, zakupy materiałów - wydaje pewnie dobrze ponad miliard złotych. A musi wydawać u tych akurat dostawców? Nie, nie musi. Jak jeden z drugim menedżer dobrej zmiany dostanie cios w postaci straty dużego klienta, jakim jest Warszawa, Kraków, Wrocław czy Słupsk, co najmniej straci premię, a może i zastanowi się nad konsekwencjami swoich decyzji. Czytam, że Energa wypowiedziała Czarnym Słupsk umowę sponsorską. Bardzo ładnie, ich prawo. A czy miasto Słupsk musi kupować energię od Energi? Nie musi.

Warszawa regularnie kupuje tramwaje od pewnego „biznesowego patrioty”, który wraz pewnym producentem autobusów są pupilami Kaczyńskiego i Morawieckiego. Potrzebujecie wyguglać? Służę pierwszym z brzegu linkiem: http://bydgoszcz.naszemiasto.pl/artykul/prezes-kaczynski-w-bydgoszczy-broni-pociagow-pesy,2750082,art,t,id,tm.html. Albo: http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,36001,19680008,morawiecki-planuje-ekologiczny-transport-zarobi-solaris-i-pesa.html

Czy Warszawa musi prowadzi kosztowne inwestycje, wybierając podpory gospodarcze rządu PiS? Nie, nie musi. Porównywalną ofertę na tramwaje przedstawił ostatnio Hyundai. Tramwaje produkuje w Polsce także Newag czy Bombardier. Autobusów jest na rynku EU tyle, że naprawdę nie musimy mieć już ani jednego solarisa przez kolejnych 20 lat. Bo inaczej - pieniądze z podatkpw od mieszkańców Warszawy (Wrocławia czy Słupska), w większości głosujących przeciwko PiS, pójdą do firm, które wesprą PiS reklamą w mediach PiSowskich, podpiszą się pod PiSowskim programem gospodarczym, zasponsorują kolejny kongres czy lokalnych pasjonatów nacjonalizmu i wyklętecji.

Czy samorządy, firmy, organizacje muszą kupować reklamy i usługi w mediach pracujących dla PiS? Nie, nie muszą. Mogą natomiast wykupować reklamy i egzemplarze w mediach krytycznych wobec PiS. To niby oczywisty wybór, ale jakoś się nie przebija do głów ludzi wydających kasę. Pracownicy samorządów wspierający kasą samorządów media wspierające ograniczenie roli samorządów to obrazek jak z powiedzenia ekspremiera Millera o karpiach cieszących się na myśl o Wigilii.

Natomiast mogą samorządy zrobić jeszcze jeden krok. Są partie polityczne, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe, którym nie jest po drodze z PiSem. Można im zaoferować tańsze lokale, wsparcie logistyczne, sponsoring imprez masowych. Trzeba wyjść poza partykularne rozumienie interesów partyjnych - jesteśmy z PO, to dopierdolimy tym z Razem, bo są dla nas konkurencją.

Jeśli Warszawa, Kraków, Słupsk czy Wrocław wydają jakąś kasę na prenumeratę, to warto zastanowić się, czy jest to kasa wydawana sensownie. HGW może liczyć na to, że w niektórych sprawach „Wyborcza” ją poprze - ale na pewno nigdy nie doczeka się takiego poparcia ze strony mediów propisowskich, od Wpotylicę” po TVPiS. Warto wydawać na nie kasę, czy warto wesprzeć kasą miejską te media, które z PiSem mają nie po drodze?

Zatroskani czytelnicy na fejsie wytykają mi: to jest propozycja ustawiania przetargów, to jest nielegalne, szurumburum. Nie, nie proponuję niczego nielegalnego, proponuję natomiast obejrzeć każdą złotówkę z każdej strony i trochę sensowniej podchodzić do wymogów przetargowych niż tylko "bo byli najtańsi". To wystarczająco skompromitowane podejście. Jak wygra przetarg firma sponsorująca juntę Broszki, OK, brawo. Ale nie należy im już oddać ani grosza z automatu, niech się trochę bardziej starają w imię, kurwa, społecznej odpowiedzialności, a nie tylko dlatego, że se banner z siepaczami wyklętecji i kotwicę z 1944 powieszą na banku.

Media - zadanie domowe

Wyraźnie widać, że mediom przydałyby się porządne polityczne stylebooki. Jeśli koncern paliwowy opanowany przez „dojną zmianę” publicznie myśli nad likwidacją sprzedaży pewnego dziennika na swoich stacjach, to gazeta ta powinna natychmiast wrzucić na hold wszystkie informacje o tym koncernie, wliczając w to także informacje o sponosorowanych przez ten koncern biegach masowych, i nakazać swoim pracownikom tankowanie wyłącznie u konkurencji.

Jeśli prawackie mendia szczują przeciwko stacji telewizyjnej, a nawet dochodzi do napaści i podpaleń wozów transmisyjnych, to następnego dnia cała ta opcja po prostu musi zniknąć z relacji telewizyjnych, przeglądów prasy, cytowań. Inaczej, cóż, jesteście pożytecznymi idiotami.

Jeśli dziennikarze mediów sprzyjających opozycji dają mikrofon, łamy, czas antenowy politykom szczującym, judzącym, głoszącym nienawiść, to dziwi mnie, że potem się dziwią spadkowi swoich własnych notowań. Dotyczy to też udostępniania łamów "zielonym ludzikom" dobrj zmiany, czyli fermom trolli zatrudnianych przez współpracujące z PiS firmy. Wyborcza walczy o przetrwanie, ale pisowscy trolle mogą hulać na jej stronach, a wzmianki o występach poslanki Pawłowicz nie znikają z tej gazety. Właściwie co wami kieruje, Wyborczaki, jakiś samobójczy gen, czy coś o misji teraz opowiecie? Lista zjedzonych misjonarzy jest długa, z góry uprzedzę.

Czy to wszystko może zmienić sytuację? Uważam, że tak, bo choćby 100 tys. wkurwionych ludzi to 100 tysięcy świadomych decyzji konsumenckich na tak i na nie (a wkurwionych jest więcej). Sądzę, że pożyteczne byłyby poradniki świadomego konsumenta antypisowskiego czy antynacjonalistycznego, a może nawet apka na telefon. Piwo Namysłów - kupować czy nie? Inteligo - likwidować konto, czy nie? Żywiec Zdrój - wesprę nazioli, kupując tę wodę, czy nie?

Kasa to jest jedyne miejsce, gdzie ich zaboli. Możecie oczywiście liczyć na to, że odwoływanie się do wartości, honoru, poczucia sprawiedliwości, uczciwości, przyzwoitości, prawa czy konstytucji odniesie jakiś skutek, życzę nawet powodzenia w tych staraniach i oczywiście nadal będę zasilać frekwencją protesty. Ja jednak idę o krok dalej i zabieram im swoją kasę, na ile jestem w stanie to zrobić. Dosyć, kurwa.

 PS. Dopuściłam dwa lub trzy debilne komentarze pod tym tekstem, które dowodzą, że miłośnikom PiSuaru już się całkiem popierdoliło i wydaje im się, że PiS = Polska. Otóż nie jest tak, że jak nie dasz zarobić firmie opanowanej przez funkcjonariuszy rządzącej junty, to "zabierasz Polakm chleb" albo "promujesz zagraniczne firmy". Na tych innych stacjach benzynowych też pracują Polacy, też w Polsce płacą VAT i ZUS, a nie są to kurwa jacyś najeźdźcy z kosmosu. Jak wybierzecie Wartę czy Hestię zamiast PZU, albo mBank zamiast PKO, to Wasze pieniądze nie trafią do mrocznego lochu w zamku nad Renem, tylko do polskiej firmy tu prowadzącej działalność i tu zatrudniającej ludzi, płacęcej Polakom pensje itd. Bombardier, Alstom, Newag też produkują w Polsce, nie tylko Solaris i Pesa. WIęc primo, weźcie pisuary i puknijcie się w te puste łby z takimi wypowiedziami, i secundo - kolejny taki koment wyleci razem z autorem.

 

Turyngia (1) >

Reklama i sponsorzy bloga

Komentarze (53)

Dodaj komentarz
  • Gość: [BonKurei] *.play-internet.pl

    O jeden most za daleko - miasta wybieraja uslugodawcow i dostawcow w drodze zamowien publicznych. Jezeli PESA daje najnizsza cene, to chocby jej prezes byl synem Prezesa, miasto ma rece zwiazane. Inaczej bye bye dofinansowanie z UE i rzecznik dyscypliny finansow. I pewnie puk puk o 6tej rano.

  • johanna_haase

    @bonkurei

    Mylisz się.
    Tyko wówczas, gdy cena stanowi większą część wagi kryterium oceny takiej oferty. Można większy nacisk położyć na gwarancję, serwis, parametry techniczne itd., w których Pesa nigdy nie wygra. Fakt, że Huyndai położył ostatnio drugą najtańszą ofertę, pokazuje, że można i ten parametr dopracować.

  • Gość: [BonKurei] *.play-internet.pl

    Przy uczciwym ustaleniu kryteriow oceny ofert i warunkow nigdy nie jest pewne, kto wygra. A parametry pod jednego wykonawce, patrz powyzej jesli chodzi o dofinansowanie i pukpuk.
    Inna sprawa, ze zamawiajacy koniecznie chca miec tabor jednolity, przez co 'sprawdzeni' dostawcy moga miec lzej np. z serwisem. Ale jednak 'szkodzenie' przez przetargi jest ryzykowne. Pol biedy, jak nie pomagaja (jak ostatnio Wwa przy zakupie metra).

  • johanna_haase

    @BonKurei

    "Przy uczciwym ustaleniu kryteriow oceny ofert i warunkow nigdy nie jest pewne, kto wygra."

    Ale może być pewne, kto na pewno nie wygra. Na przykład przyjęcie jako wagi kryterium awaryjności za ostatnie X lat może wyłączyć Pesę z przetargu.

  • maciek_r10

    @notka
    Przy takim zapale z jakim PiS beztrosko demontuje nam państwo, to ja właściwie nie widzę specjalnych przeszkód by w którymś z następnych, dobrozmianowych posunięć nie przyszło im do głowy skończyć z grą wolnorynkową i nieskrępowanymi decyzjami konsumenckimi. Dla nich to czysty zysk jeśli i w tym zakresie o obywatela zatroszczy się pisowskie państwo. To są wybitni specjaliści od toczenia nierównej i skazanej na porażkę, walki z problemami, które się samemu wywołało.
    Jeszcze nie za tej kadencji PiS zapewne, ale już za następnej spodziewam się nastania gospodarki niedoboru, reglamentacji, produktów podłej jakości i powszechności ersatzu (kawa np. na bazie buraków cukrowych albo mielonych żołędzi). Jak trzeba będzie stać po dwie doby w kolejkach to nie będzie już siły na żadne niedzielne protesty a i wkurw człowiekowi też przejdzie, kiedy się wyżali innym kolejkowiczami.
    Wydaje mi się, że tych ludzi bardziej kręci jednak wadza niż pieniądze.
    (Snuję ponure wizje bo później jest przyjemnie, kiedy się nie sprawdzają.)

  • tarhim


    Ja tylko zauważę na boku, że jak prezes się produkował o włoskich pociągach to robił to przed zakładami, bo przecież nikt się z nim nie chciał zobaczyć (zresztą zarząd był chyba na targach).

    Co do luxtorped i innych takich również ciężko będzie znaleźć firmę która pierwsza wyskoczy przed szereg i powie "plwamy na inicjatywę rządową w naszej branży, bo jest głupia", zwłaszcza jeśli w inicjatywie jest zero konkretów.

  • red.grzeg

    Trochę mi ręce opadają jak widzę ten emocjonalnie powodowany brak kontaktu z rzeczywistością.

    Ale spróbuję, proszę zacząć od:
    Decyzja Nr 141/MON Ministra Obrony Narodowej z 5 lipca 2017 r. w sprawie systemu pozyskiwania, eksploatacji i wycofywania sprzętu wojskowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

    W razie potrzeby, wszystkie te pomysły bojkotu się storpeduje w tydzień.

  • johanna_haase

    @red.grzeg

    Ale, pardon my French, po chuj mi tu cytujesz jakieś wypierdy umysłu Antona Zdisławowicza i jego przydupasów? W jaki sposób mi decyzja najlepszego ministra abarony Rassiji ma pomóc lub przeszkodzić w likwidacji konta w propisowskim banku oraz tankowania na propisowskiej tankszteli? Tylko weź kurwa własnymi słowami, a nie jakąś urzędową chujnią.

  • red.grzeg

    To jest przykład jak jednym ruchem zlikwidowano szanse nie-pisowca sprzedania dla wojska. To jest jakby trochę inna skala siły nabywczej.

    W potrzeby podobnie się zlikwiduje nie-pisowskie oferty na autobusy dla Warszawy itd.

    Ale widzę że trochę kurwa głupia jesteś. Więc sobie kupuj anty-pisowskie bułeczki.

  • Gość: [Anon] 212.237.133.*

    @red.grzeg I tym sposobem działasz w sposób o który PiSowi chodzi. Nie dość, że się sam poddałeś, to jeszcze ludzi po swojej stronie barykady gównem obrzucasz. Albo odpuścisz drobne poglądy i wybaczysz bąki mentalne innych opozycjonistów, albo czeka nas 40 lat panowania. W kupie siła, kupy nikt nie ruszy.

  • mt7

    @red.grzeg
    Idź spać człowieku, przy twojej filozofii do dzisiaj by w Polsce rządził Hitler.
    KAŻDY opór i strategia są potrzebne.

  • Gość: [Ren] *.internetia.net.pl

    A czy jest możliwe zrobienie aplikacji (z podziałem tematycznym: np. żywność, chemia itp) listy na której umieszczane będą firmy wymienione w artykule i inne?

  • Gość: [koldeye] *.toya.net.pl

    Do tego tekstu, dodalbym jeszcze produkty reklamowane w pisowskich telewizjach i mediach

  • johanna_haase

    @Ren
    @koldeye

    Tak, to dobre pomysły. Myślę, że najpierw by trzeba zrobić stronę WWW w rodzaju "Oni Wspierają Dojną Zmianę" i tam te wszystkie marki umieszczać, a potem robić podkategorie "sponsor nazioli", "włazidupca PiSu", "nienawidzi kobiet" itede. Plus tagi, żeby można było łatwiej filtrować, żywność, chemia, motoryzacja, usługi itd. W oparciu o taką stronę zrobienie apki będzie już proste, można by do niej wręcz zaczytać kody EAN, skanujesz telefonem kod nawet może i fajnej czapeczki, a z kodu wynika, że wyprodukowała ją ulubiona firma Adriana, Red is Bad, no i już wszystko jasne.

  • maciek_r10

    @apka
    Zanim jednak różne struktury składające się na nasz bezpieczny świat (nie tylko w Polsce) się rozpadną, co zdaje się być nieuchronne, należy bezwzględnie wykorzystać to co Polakom dały przemiany polityczne po 1989 roku, pomysł bojkotu kaczystowskiego zaplecza gospodarczego bardzo więc do mnie przemawia. Jeśli odłożyć na bok liczne wątpliwości, to ten eksperyment socjologiczny warto bezwzględnie przeprowadzić. Postawiłbym tezę, że ten niby gorszy sort to ci którzy są w stanie kontrolować swoje decyzje konsumenckie, to ci mniej podatni na amok zakupowy itd. Mamy do dyspozycji nowoczesne technologie, to należy je do tego zadania zaprząc, ciągle się nie mogę pogodzić z tym, że internetsy to młyny Chaosu. Byłoby zapewne też dobrze uzupełnić tę apkę o jakiś feedback (*). Mogłyby to być sygnały od konsumentów informujące, że właśnie w te ich tryby wpadło kolejne ziarnko piasku.
    A że ich propaganda działa na nas wszystkich, choć może w różnym stopniu, to daje się wyraźnie zaobserwować. Sądzę nawet, że ta sejmowa maszynka do głosowania jest w mniejszym stopniu narzędziem politycznym niż nam się wydaje a bardziej pełni ona funkcją propagandową, i jest to propaganda wymierzona głównie w kontestujących obecny reżim. Jest to nawet jej zasadnicza rola nie dlatego, że oni to tak chytrze i przemyślnie zaprojektowali tylko, że "ten typ tak ma" choć o tym nie wie. Podprogowy mesydż (zaszyty w tym przepychaniu przez nich po nocach bubli prawnych) kierowany do nas brzmi mniej więcej tak: "Jesteście bezsilni, nic nie możecie, musicie się poddać". "Biedacy", nie wiedzą, że jest akurat na odwrót!

    Nie mogę się przestać TSD dziwić, że patrząc krytycznie na Polskę za schyłkowego PRL-u, szukając ze znajomymi przyczyn tamtego dziadostwa, mieliśmy rację ale i jednocześnie się myliliśmy.

    (*) Mogłoby to być narzędzie jakiegoś kontrolowania własnej skuteczności pod warunkiem, że dałoby się odfiltrować realną decyzję zakupową od fejkowej? Nie jestem też pewien, czy ta właściwość nie okazałaby się ostatecznie kanałem kaczystowskiej propagandy.

  • Gość: [lidkawozniak] *.warszawa.vectranet.pl

    Szanowna Pani,

    Pisze tu Pani o jakichś Ludwikach, czy innych Ciechanach, które kompletnie nie mają znaczenia.
    Jest natomiast jedna firma, z którą PiS żyje w zdecydowanej symbiozie, i która, kiedy trzeba PiSowi pomoże, a kiedy indziej zaś, umyje ręce.

    Bawicie się Państwo w chrzty, śluby, komunie, przyjmowanie po kolędzie, wrzucanie na tace i tego typu przyjemności? Posyłacie dzieci w szkole na 2 godziny tygodniowo prania mózgów?

    Może czas najwyższy przestać?

  • johanna_haase

    @lidkawozniak

    No więc po pierwsze PiS z tej firmy kasy nie ma, tylko raczej ją naszą kasą futruje, a po drugie, faktycznie, ja z tą firmą nic nie mam, niczego nie chrzczę, na tacę nie daję, po kolędzie nie przyjmuję, więc nie mam jej na radarze. :)

  • Gość: [embercadero] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pomysł na appkę bardzo dobry tylko 1) widzę problem skąd brać wiarygodne dane kogo wpisać na czarną listę a kogo nie i 2) wszelki feedback byłby ekstremalnie podatny na strolowanie przez płatnych trolli. Takze ja bym feedbacku nie robił, tylko listę z informacją firma ta i ta, produkty te i te, zasiliła fundusz ten i ten. I tylko 100% czystej informacji, zero komentarza, bo inaczej autor z sądu nie wyjdzie. No chyba żeby od razu to hostować na Kajmanach poprzez firmę na Cyprze

  • Gość: [Borys Boczko] *.centertel.pl

    Tak zbojkotujmy wszystkie Polskie firmy.
    Ta wypowiedź jest co najmniej naciąganą.
    Ja nadal preferuję płacenie firmom z Polski które zostawiają tutaj podatki.
    Ta wypowiedź to nawolywanie do podcinania gałęzi na której się siedzi.
    Poddostawcy podzespołów Solaris czy PESA też są Naziolami?
    Kupowanie produktów sygnowanych Nestle, czy Mondelez to zabijanie gospodarki.

  • maciek_r10

    @Borys Boczko
    O, tu mi spływa patriotyczna łezka. "Chłe, chłe, chłe... wzruszyłem się." (Andrzej Waligórski)

  • Gość *.centertel.pl

    Bardzo podejrzany pomysł aby bojkotować państwowe firmy. Pachnie zagranicznym sponsoringiem. Poza tym wyborcy PiS, którzy stanowią większość będą tym bardziej korzystać z "wyklętych" firm i naiwny pomysł pani Yandy odniesie przeciwny skutek.

  • Gość: [Gość] *.icpnet.pl

    Co do Staropolanki, to chyba jakaś pomyłka, gdyż nie wspiera nacjonalistów. Warto lepiej przyjrzeć się sprawie i poczytać. Szkoda, że nikt nie pisze, że jest sponsorem wielu sportowców, m.in. Łukasza Kubota...

  • Gość: [Polyken] *.dynamic.chello.pl

    To jest tak głupie, że aż boli. Pis chce wspierać polskie firmy i w związku z tym my mamy te firmy bojkotować "bo PIS"? Te firmy zatrudniają ludzi w Polsce, płacą podatki w Polsce i zysk zostawiają w Polsce, a nie wysyłają co centrali.
    Te firmy to miejsca pracy dla TYSIĘCY ludzi.
    Rozumiem, że można bojkotować Ciechana, przez jego właściciela Jakubiaka, ale solaris czy pesa? Proponuje nie wchodzić do lasów w takim razie, bo to własność państwa zarządzana przez Lasy Państwowe.

  • johanna_haase

    @Polyken

    Mam w dupie partyjne spółki. Nie wspieram partyjnych firm. Alternatywy dla nich też są "polskie", a nie partyjne.

    @ Gość

    Nie, Staropolanka nie wspiera nacjonalistów, Staropolanka tylko kolaboruje z firmą wspierającą polskich nacjonalistpw i lansującą się Hasłem "śmierć wrogom ojczyzny". To oczywiście powód do chluby dla Staropolanki, dawn. Altdeutschemineralwasser.

  • maciek_r10

    @"To jest tak głupie, że aż boli."

    I ja muszę przyznać, że to głupie, ale co robić, kiedy jedynym kanałem komunikacyjnym jest u niektórych pragęba? Poza tym, to ma boleć.

    Za PRL-u ten wszędobylski napis: "Made in Poland" tłumaczyło się: "Zrobione po polsku (czyli xujowo)". Wtedy chodziło bardziej jakości naszych produktów, dzisiaj - standardów biznesowych.

  • Gość: [Stacyjna] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tekst jest bliski mojemu podejściu -znaczenie decyzji konsumenckich jest niedoceniane (brak świadomości). Chciałabym tylko dodać wątek do benzyny - Circle K (dawne Statoil ) czy BP kupują benzynę od Lotosu- to lokalny partner biznesowy. Nie unikniemy wspierania rodzimych firm, nawet jeśli nie u nich będziemy tankowac, ale oczywiście lepiej ograniczyć to wsparcie do benzyny niż szerszego asortymentu stacji (sklep i usługi).

  • johanna_haase

    Uwaga - komentarze kretynów oraz chamów są i będą usuwane. Nie trzeba się ze mną zgadzać, ale trzeba mieć przynajmniej z 60 IQ, żeby tu coś napisać i nie wylecieć.

  • johanna_haase

    @Stacyjna

    To wszystko prawda, tylko na hurtowej sprzedaży paliw dojna zmiana zarabia mniej więcej 17 groszy na litrze, a na detalicznej dodatkowo 30-40. Więc tankując na BP dajesz na Misiewiczów 17 groszy, a na Orlenie czy Lotosie prawie 60 gr. Wybór jest chyba jasny.

  • rozieblox

    Tak mi się skojarzył mój dawny wpis rozie.blox.pl/2011/03/Jak-nie-robic-bojkotu.html Proponujesz w zasadzie to samo, tylko z drugiej strony politycznej.

    Spadek 100 tys. kupujących zauważą, powiadasz? Z powiedzmy 10 mln kupujących? To będzie 1%...

    Z bankami zmiana nie jest taka prosta - nie tylko w samym banku zmiana, dochodzą miejsca, gdzie konto było podane (zakład pracy, US itp., wszystkie serwisy internetowe). A i tak może się okazać, że jest "przywiązywacz" w postaci np. kredytu hipotecznego, którego zmiana to i więcej roboty, i pracy.

    Poza tym, państwu (czyli aktualnie rządzącym) obywatel oddaje jakąś połowę zarobków (podatek dochodowy, VAT). Serio uważasz, że przeniesienie paru procent (oby...) pozostałych pieniędzy przez kilka procent ludzi ma jakiekolwiek znaczenie?

    Moim zdaniem cokolwiek będzie można zrobić dopiero przy najbliższych wyborach. Tymczasem sensownej alternatywy z niemarginalnym dla koncernu POPiS nie widać (chyba, że wieś, to PSL zawsze po drodze).

  • rozieblox

    Errata (bo edycji komentarza nie ma):
    "kredytu hipotecznego, którego zmiana to i więcej roboty, i pracy" -> kredytu hipotecznego, którego zmiana to i więcej roboty, i pieniędzy

    "sensownej alternatywy z niemarginalnym dla koncernu" -> sensownej alternatywy, z niemarginalnym poparciem, dla koncernu

  • Gość: [Obywatel] *.cust.telecolumbus.net

    Dziwi mnie tylko nawoływanie do bojkotowania polskich firm/spółek i namawianie do inwestowania w kapitał zagraniczny. Brawo.

  • Gość: [.] *.dynamic.chello.pl

    proszę o usunięcie wszelkich teł zakłucających czytelność tekstu. nic z artykułu jeśli nie można go przeczytać. proste, jasne tła będą służyły sprawie.

  • Gość: [KZ] *.ikp.pl

    Pani wpis świadczy, że nie rozumie Pani jak się buduje potęgę gospodarki. Niech Pani spojrzy jak silne są firmy niemieckie, amerykańskie i francuskie i zastanowi się skąd oni wzięli pieniądze na rozwój. Co z tymi firmami po odejściu PiSu ? Życzy sobie Pani upadku Orlenu, Lotosu itd? Krótkowzroczność i koszmarnie infantylny pomysł.

  • maciek_r10

    A propos moderacji, proponowałbym nieśmiało wywalać też komentarze z ordynarnymi błędami ortograficznymi. Nie ma tłumaczenia, że dysleksja.

  • johanna_haase

    @rozieblox

    Oj, gdzieś zauważą, a gdzieś nie zauważą. Jak 100 tys. ludzi odnowi polisę na mieszkanie nie w PZU, tylko w Warcie albo Allianzu, to PZU zobaczy. Poza tym jest to też kwestia osobistego poczucia kurwienia się lub nie. Mogę się kurwić, bo i tak nikt nie zauważy, czy może jednak nie będę się kurwić, a to, czy ktoś to widzi, nie ma znaczenia? Cieszę się, że wg Ciebie to bez znaczenia, ale dla mojego osobistego samopoczucia znaczenie to ma zajebiste i chyba nic nikomu do moich wyborów?

  • johanna_haase

    @obywatel

    Jak na kolesia logującego się z telecolumbus.net "alles richtig gemacht", masz zajebiście dużo do powiedzenia na temat patriotyzmu gospodarczego i wspierania polskich firm. Oraz - popierdolił ci się interes partii z interesem Polski. Ja wiem, że wam się tak często pierdoli, ale jednak PiS to jeszcze nie jest Polska.

  • johanna_haase

    @KZ

    Jak na kolesia logującego się z Deutsche T-Mobile, masz zajebiście dużo do powiedzenia na temat patriotyzmu gospodarczego i wspierania polskich firm. Oraz - popierdolił ci się interes partii z interesem Polski. Ja wiem, że wam się tak często pierdoli, ale jednak PiS to jeszcze nie jest Polska.

  • johanna_haase

    @Gość

    Nie wiem, człowieku, o jakich tłach piszesz. U mnie wszystko jest czarno na białym. Prawdopodobnie masz jakiegoś wirusa czy inny adware.

  • johanna_haase

    @maciek

    Od następnego ortografa faktycznie zacznę wypierdalać.

  • rozieblox

    @johanna_haase
    Daleki jestem od zabraniania komukolwiek czegokolwiek, tylko nie oszukujmy się, że to w tym momencie będzie miało jakiekolwiek znaczenie dla partii rządzącej. Znaczy: jako poprawa samopoczucia spoko, jako utrzymywanie higieny ogólnej - bardzo fajne, jako "zróbmy coś teraz" - nie widzę tego zupełnie.

    Pomysł z appką/stroną (czytaj: bazą danych publicznie dostępną) do pokazywania powiązań bardzo fajny zwł. obustronny. Do tego stopnia, że jestem gotów zorganizować "niezatapialny" hosting do tego (poza krajem oczywiście).

    Zapomniałaś o jednej ważnej kwestii - nie tylko producent ma znaczenie, także miejsce zakupu, jeśli któraś sieć wspiera określoną opcję polityczną/światopoglądową.

  • emirantzuk

    To sa wszystko male miki w porownaniu z najwiekszym kuku, jakie zrobi PiS obciecie przez UE Polsce funduszy pomocowych. A pokuse, po wyjsciu z UE Wielkiej Brytanii (co spowoduje spadek wplywow do budzetu UE o mniej wiecej taka sama kwote jaka Polska dostaje od UE netto) beda mieli w Brukseli silna, oj silna...

  • Gość: [sygnalizator] *.centertel.pl

    Solaris jest pro-pisowy? To jakas nowa zagrywka Olszewskiej... za Olszewskiego mieli w Radzie Nadzorczej Ryska Petru :p

    Podejrzewam, ze - jak Pesa - jest po prostu "pro-wladzowy".

    Nawiasem mowiac, w tym kontekście proponowanie zakupu w Newagu świadczy niestety o słabej znajomosci rynku - przypominam ze Newag to firma, od ktorej praktycznie bez przetargu Lech K. kupil przerobione popozarowe jednostki elektryczne na pseudo SKM, nie mowiac juz o wieloletniej wspolpracy z senatorem Kogutem.

  • korba_p

    @ idea
    Co do zasady się zgadzam i chyba wreszcie przestanę kupować tego ludwika. Trzeba jednak pamiętać, że zanim decyzja konsumenta w jakikolwiek sposób zaszkodzi Misiewiczowi, może całkiem dotkliwie zaszkodzić malutkiemu i zupełnie niewinnemu misiowi.

    Ja na przykład od wielu lat "wszystko" ubezpieczam w PZU i robię to za pośrednictwem agentki tej firmy (to m.in. jej autentyczna troska o klienta sprawia, że do tej pory nie myślałem poważnie o zmianie ubezpieczyciela). Jeśli więc teraz przejdę do konkurencji, to przede wszystkim uderzę po kieszeni właśnie ją.

  • Gość: [Maciek] *.cable.net-inotel.pl

    Mam taki pomysł, obecnie podatki ze wszystkiego, z całej gospodarki idą do skarbu Państwa, którym zarządza PiS. Mam propozycję na poziomie niniejszego portalu, aby zbojkotować to WSZYSTKO. Czyli: drodzy Polacy, nie idźcie na zakupy do: Biedronki, Lidla, Tesco, Carrefoura, Auchan, Makro, do galerii handlowej ze wszystkimi tam obecnymi markami/brandami, nie jeźdźcie komunikacją, nie latajcie gdziekolwiek nawet obcymi liniami, bo jednak lotniska generują przychód dla PiS. Nie noście ubrań kupionych w Polsce, nie jedzcie i nie pijcie. Bo podatki ze wszystkiego, co jest Wam potrzebne do życia napełniają kasę PiS. :) A jak zrozumiecie szaleństwo autorki to wskażcie jej odpowiednią klinikę :D

  • johanna_haase

    @korba_p

    Ale co, pójdziesz do agentki PZU, i jej powiesz, pani agentko, niech pani mi przygotuje inną ofertę, i ona walnie focha i na złość Tobie i sobie powie "PZU albo spierdalaj"? No aj dąt sink soł. Większość znanych mi agentów ma umowy z co najmniej kilkoma ubezpieczycielami. Właśnie kończy mi się polisa na mieszkanie w PZU (odnawiana od 10 lat), poszłam do agentki i poprosiłam o inne oferty. I zamiast 4 stów w PZU mam do wyboru 300 w Warcie, 280 w Hestii albo niecałe 2 stówy w jakimś jeszcze innym towarzystwie. Jak powiesz agentce, pani Basiu, od najbliższej umowy chcę inną ofertę, to ona Ci ją znajdzie przecież.

  • johanna_haase

    @sygnalizator

    To są tylko nazwy, bez znaczenia. Wymieniam je, żeby zilustrować fałsz tezy, że nie mamy wyboru.

  • johanna_haase

    @Maciek

    Lubię takie komentarze, bo dowodzą, że celne trafienie, że już robicie pod siebie ze strachu, pisiory, a jedyna reakcja to argumenty ad personam, że autorkę do czubków trzeba wysłać.

  • johanna_haase

    @emirantzuk

    W zasadzie, żeby wilk syty i owca cała, UE powinna chyba objąć Polskę sankcjami, a należne fundusze przekazywać na konto powiernicze, które zostanie po kawałeczku odblokowane, jak rządząca junta pokaże, że szanuje prawo.

  • maciek_r10

    @Maciek (to inny Maciek)
    O, jest i nasz feedback! Spodziewałem się, że on będzie działał na nieco innej zasadzie, ale czemu nie włączyć w to internetowej hejterskiej maszynerii? Można tę pętlę sprzężenia zwrotnego utkać i z internetów komentów gdzie będzie się biadolić, że to niepatriotyczne ot sth. To b. cenna sugestia, dzięks!

  • emirantzuk

    @jh

    "W zasadzie, żeby wilk syty i owca cała, UE powinna chyba objąć Polskę sankcjami, a należne fundusze przekazywać na konto powiernicze, które zostanie po kawałeczku odblokowane, jak rządząca junta pokaże, że szanuje prawo."

    Ale po co maja sie tak meczyc? Przeciez szybciej i wygodniej jest zaczac Polske rozliczac z dotacji tak dokladnie i drobiazgowo, zeby 95% projektow zostalo odrzucanych. Do tej pory UE byla dosc spolegliwa wobec naszych niedociagniec. Teraz to sie pewnie skonczy. Na 100% PiS nie da sobie rady z unijnymi ksiegowymi in full asshole mode.

  • ouiewrnuh

    @pesa
    Zwracam uwagę na treść nawiasu i życzę mniej emocji i więcej rzetelności.

    "Zakup Pendolino mocno krytykował ostatnio PiS. Kilka miesięcy temu przed bramą Pesy stanął szef PiS Jarosław Kaczyński mówiąc, że działania rządu szkodzą polskim firmom i podał przykład Pesy (producent odciął się od tego wydarzenia, a Kaczyński do fabryki nie wszedł). Zakup pociągów we francuskiej, a nie polskiej firmie jest jednym z argumentów krytykujących zakup polityków opozycji - czytamy na www.rynek-kolejowy.pl."

  • ouiewrnuh

    (znalezienie informacji zajęło piętnaście sekund)

  • Gość: [jesusbulitmyvolkswagen] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dużo zostało powiedziane, ale brakuje jednego truizmu: "biznes jest kurwą sprzedajną" i dla konfitur bardzo chętnie wyświadczy jakąś przysługę. Dotyczy to wszystkich, również spółek zagranicznych.

Dodaj komentarz

© Haasanki
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci